1. در درس 11 «منابع» صفحه 32، خوب است با توجه دادن دانش‌آموزان به خواص و کاربردهای منابع متعدد و شرایط آب و هوایی که هر یک از آنها در آن پرورش میابد،‌ بستر مناسب جهت یادآوری سوره تین را فراهم کنیم. برای مثال راجع به ویژگی‌های خاک که بسیاری از گیاهان از آن می‌رویند،‌ منابعی مانند مس و آهن و نفت و … با آنها گفتگو کنیم.
  2. موضوع درس‌ «خانه‌ام را دوست دارم» در صفحه 44 و درس «مدرسه دوست‌داشتنی ما» در صفحه 56، آداب برقراری ارتباط با دیگران است. می‌توانیم در این درس به قوانین و احکام الهی در مورد برقراری ارتباط با دیگران اشاره کنیم. سپس توجه دانش‌آموزان را به سوره تین و این نکته که دینِ اسلام غنی‌ترین منبعی است که می‌شود به وسیله آن جهانی بدون آسیب و ضرر و کاملا با قوام و پایدار داشت، جلب نماییم.
  3. در درس «خانه‌ها با هم تفاوت دارند» صفحه 46، می‌توانیم توجه دانش‌آموزان را به خانه‌های مختص هر اقلیم‌ و نحوه سازگار شدن خانه‌ها با اقلیم مورد نظر جلب نموده و این‌گونه هدف سوره تین را یادآور شویم.