در کتاب‌های درسی هرگاه با انواع مخلوقات خصوصا مخلوقاتی که باعث شگفتی بچه‌ها می‌شوند مواجه شدیم، می‌توانیم سوره مبارکه توحید را بخوانیم و یادآوری نماییم.

  1. در درس دوم، تصویر آبشار را به عنوان یکی از مخلوقات عظیم و باشکوه خداوند مشاهده می‌کنیم. خوب است هنگام گفتگو راجع به این مخلوق خداوند سوره توحید را با دانش‌آموزان تکرار کنیم. اگر هنگام آموزش سوره توحید از این صفحه عبور کرده‌ایم می‌توانیم برگردیم و از زاویه سوره توحید به آبشار نگاه کنیم.
  2. درس سوم را می‌توانیم با این نگاه بخوانیم که خدای بزرگ چه چیزهایی خلق کرده! چه خانواده‌ای به ما داده! می‌توانیم بگوییم «بچه‌ها یادتان هست که سوره توحید به ما یاد داد انواع مخلوقات خدا را ببینیم؟ شما در این صفحات کدامیک از مخلوقات خدا را می‌بینید؟ پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ و خواهر و برادر که باعث خوشحالی ما هستند و اگر نباشند چقدر اذیت می‌شویم، انواع گل‌های جورواجور و گیاهان و درختان سرسبز، انواع خوراکی‌ها و … .» همچنین به صفحه سوره عصر که رسیدیم می‌توانیم بگوییم «خدا غیر از انواع گیاهان و انسان‌ها و خوراکی‌ها و …، سوره‌های زیادی هم در اختیار ما قرار داده که هرکدام یک عالَم پیام خوب برای ما دارند. مثل همین سوره عصر که خدا به ما داده و می‌خواهیم الان آن را با هم بخوانیم.»
  3. همین اتفاق می‌تواند در درس چهارم هم بیفتد. البته تمرکزمان بیشتر روی اهمیت قرآن و سوره‌ها می‌رود: «خدای بزرگی که این همه چیز عجیب و بزرگ و زیاد آفریده، قرآن را هم به ما داده. پس حتما قرآن خیلی مهم است. باید دوستش داشته باشیم و به آن احترام بگذاریم. چقدر مهم است که حواسمان به کلاس قرآن و معلم قرآن باشد. ببینید در این صفحه هم گفته که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله به امام حسن و امام حسین علیهما‌السلام بعضی سوره‌ها را آموزش می‌دادند. چون خدای بزرگ قرآن را به پیامبر داده بود و قرآن کلام خدای بزرگ است، این کار را می‌کردند. ببینید در این صفحه هم یاد می‌گیریم که امام حسین علیه‌السلام به معلم قرآن بچه‌ها خیلی اهمیت می‌دادند و برای او هدیه می‌خریدند. پس حالا که انقدر قرآن مهم است، چه خوب است که برای قرآنمان رحل درست کنیم.»

به این ترتیب می‌توانیم قرآن را یادآور عظمت خداوند قرار دهیم.