1. در درس 11 «راه تندرستی» صفحه 66، می‌توانیم جهت مرور سوره نازعات راجع به برنامه‌ دانش‌آموزان برای حفظ سلامتی و تندرستی‌شان از آنها سوال بپرسیم و در صورتی‌که جای این مورد در برنامه‌ روزانه‌شان خالی بود تشویق‌شان کنیم که برنامه خود را تغییر داده و اصلاح نمایند.
  2. در درس 12 «سفرهای با برکت» صفحه 72، می‌توانیم با اشاره به برنامه‌ریزی دقیق عمو برای سفر و به‌خصوص نحوه به‌جا آوردن نماز و روزه، بستر مناسب برای مرور سوره نازعات و گفتگو راجع به برنامه‌ریزی صحیح برای انجام کارها را فراهم نماییم.

در درس 14 «راز موفقیت» صفحه 84 راجع به گام‌های موفقیت با دانش‌آموزان گفتگو می‌کنیم. یکی از این گام‌ها داشتن برنامه‌ریزی و عمل به آن است. بنابراین خوب است ضمن طرح این موضوع مفاهیم سوره نازعات را نیز مرور کنیم. درس 17 «دانش‌آموز نمونه» صفحه 106 نیز محتوای مرتبط با سوره نازعات و موضوع برنامه‌ریزی دارد. می‌توانیم از این درس نیز برای یادآوری سوره استفاه کنیم.