1. درس 13 «کوچک‌های بزرگ!» صفحه 93، راجع به اسراف نکردن است. خوب است پس از گفتگو راجع به کارهای کوچکی که در بلند مدت تاثیرات بزرگی دارند، اسراف نکردن را به عنوان کار خوبی که اثرات مثبتش ماندگار است و بعدها دیده می­شود به دانش‌آموزان معرفی نموده و این‌گونه سوره انفطار را مرور کنیم.
  2. درس 14 «بزرگ مرد تاریخ» صفحه 99 راجع به امام خمینی رحمة‌الله‌علیه است. خوب است با توجه دادن دانش‌آموزان به ویژگی‌های بارز شخصیت ایشان، جهت مرور سوره انفطار این موضوع را یادآور شویم که انسان‌های بزرگ، برنامه‌ریزی‌های بلند مدت می‌کنند و کارهایی انجام می‌دهند که اثر بیشتر و ماندگارتری داشته باشد. همچنین می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که صفات خوب در نتیجه تکرار کارهای خوب در انسان ثبت می‌شوند.
  3. در درس 16 «روزنامه‌های دیواری» صفحه 116، توجه دانش‌آموزان را به یوم‌الحساب و کارنامه زندگی جلب می‌کنیم. می‌توانیم با گفتگو راجع به کارهای خوبی که اثر گذاری ماندگار دارند و همچنین کارهای خوبی که تکرار آنها تبدیل به صفت در ما می‌شوند، دانش‌آموزان را به شناخت این کارها و عمل به آنها تشویق نموده و این‌گونه سوره انفطار را مرور کنیم.
  4. در درس 17 «اینها و آنها» صفحه 123، راجع به ویژگی‌های اهل بهشت و جهنم گفتگو می‌کنیم. بنابراین می‌توانیم با یادآوری این نکته که کارهای ما به مرور، صفات ما را می‌سازند و ویژگی ما می‌شوند، بستر مناسب برای مرور سوره انفطار را فراهم نماییم.