پرش به محتوا- در درس نهم «رنجهایی کشیدهام که مپرس» صفحه 66، میتوانیم راجع به نحوه برنامهریزی علی اکبر دهخدا برای رسیدن به هدفی که داشت و مراحلی که برای رسیدن به آن طی کرده بود گفتگو نموده و اینگونه بستر مناسب جهت مرور سوره نازعات و بحث برنامهریزی را فراهم کنیم.
- درصورتیکه تمایل به مرور سوره نازعات در کلاس فارسی داشته باشیم، میتوانیم هنگام انجام فعالیتهای گروهی این کار را انجام بدهیم. بدین صورت که از دانشآموزان بخواهیم قبل از انجام فعالیت برای آن برنامهریزی داشته باشند و در انتها در صورت وجود نقص در برنامه آن را برطرف کنند.