1. شعر «همای رحمت» صفحه ۸۷ راجع به امام علی علیه‌السلام است. می­توانیم جهت مرور سوره اعلی برای دانش­آموزان توضیح دهیم که مراجعه به برخی شخصیت‌ها و استفاده از آموزه­های ایشان به دلیل نزدیک‌تر شدن انسان به خدا و نماز موجب رشد و خاصیت­دار شدن او می­شود. سپس به آنها یادآوری کنیم که نهج‌البلاغه منبع بسیار ارزشمندی برای شناخت و بهره­مندی از سخنان امام علی علیه‌السلام در راستای خاصیت‌دار شدن انسان است.
  2. در درس «فرمانده دل‌ها» صفحه 88، خوب است با معرفی شهدا و رزمندگان به عنوان شخصیت‌هایی که به کشور خود سود رسانده‌اند، بستر مناسب برای مرور سوره اعلی را فراهم کنیم. می‌توانیم از دانش‌آموزان بخواهیم با خواندن وصیت‌نامه شهدا توصیه‌های آنها را استخراج نموده و برای عمل به آن برنامه داشته باشند.
  3. بخوان و بیندیش «دوست بچه‌های خوب» صفحه 98، در مورد نویسنده کتاب قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب است. می‌توانیم جهت مرور سوره اعلی ابتدا راجع به خدماتی که این نویسنده به جامعه خود عرضه داشته گفتگو نموده، سپس این نکته را یادآور شویم که پذیرش داشتن نسبت به توصیه‌های چنین اشخاصی و عمل به آنها موجب خاصیت‌دار شدن ما می‌شود.