1. در کلاس علوم نیز می‌توانیم مانند کلاس ریاضی عمل کنیم. هر جا که دانش­آموزان یک آزمایش یا فعالیت را به صورت گروهی انجام می­دهند، با آنها در رابطه با نحوه انتخاب هم­گروه گفتگو کنیم. به آنها یادآوری کنیم که بهتر است در انتخاب هم گروه به دوستانی که کمتر وارد جمع می‌شوند توجه نموده و سعی کنند با آنها ارتباط دوستانه برقرار کنند. توجه داشته باشیم عملکرد ما به عنوان معلم به‌گونه‌ای نباشد که دانش‌آموزان گوشه‌گیر انگشت نما بشوند.
  2. می‌توانیم با توجه به شرایط کلاس و در موقعیتی مناسب، راجع به مهارت‌های دوست‌یابی نیز با دانش‌آموزان گفتگو کنیم.