1. هنگام تدریس فارسی می‌توانیم با توجه دادن دانش‌آموزان به رفتارها و رخدادهای متنوع شخصیت‌های‌ داستان‌ در درس‌های مختلف و گفتگو راجع به مفید و مضر بودن هر یک از آنها بستر مناسب برای مرور سوره غاشیه را فراهم کنیم. برای مثال در درس «باغچه‌ی اطفال» صفحه 80، با گفتگو راجع به کارهای متعددی که جبار باغچه‌بان از کودکی تا بزرگسالی انجام داده، و مفید و مضر بودن هر یک از آنها می‌توانیم این کار را انجام بدهیم.
  2. همچنین می‌توانیم با توجه به نکات اخلاقی که دانش‌آموزان از هر درس می‌آموزند، از آنها بخواهیم راجع به رفتارهای روزانه خود تفکر نموده و مفید و مضر بودن آنها را بسنجند.