پرش به محتوا- اگر تمایل به مرور مفاهیم سوره بروج در کلاس ریاضی داشته باشیم، میتوانیم از پیشنهادات زیر ایده بگیریم:
- میتوانیم برای توجه دادن دانشآموزان به نظارت بیرونی، سر جلسه امتحان یا هنگام حل کردن تمرینها به صورت گروهی از آنها عکس و فیلم تهیه نموده و به آنها نمایش دهیم.
- از دانشآموزان بخواهیم نحوه عملکرد خود در درس ریاضی را ارزیابی نموده و به خودشان نمره بدهند.
- از آنها بخواهیم نحوه برخورد خود با همکلاسیهایشان در کلاس ریاضی را به دقت بررسی کنند و نقاط قوت و ضعف خود را مشخص کنند. برای مثال میزان یاری رسانی به آنها و پاسخ دادن به سوالهایشان، میزان تعامل و همکاری در حل تمارین و …
- ابتدا از دانشآموزان بخواهیم همکلاسیهایی که به نظرشان در درس ریاضی قویتر هستند را معرفی نمایند. سپس هر یک از دانشآموزان که تمایل به ارزیابی شدن توسط افراد قویتر دارد اعلام آمادگی کند. افراد قویتر نحوه برنامهریزی و درس خواندن داوطلبان را بررسی نموده و نقاط ضعف و قوت آن را بیان کنند.
- در کارهای گروهی از دانشآموزان بخواهیم نحوه مشارکت یکدیگر را مشاهده و توصیف کنند تا هر یک از آنها به نقاط قوت و ضعف خود در انجام کارگروهی واقف شوند. لازم است صحت موارد مطرح شده را بررسی کنیم تا به کسی برچسب زده نشود.