مخاطبین عزیز سایت سلام و خدا قوت

از این که چند سالی ست با شما همراهیم شکرگزاریم، خدا را شاکریم که همه ما -چه شما معلمان گرامی در تمام کلاس‌های درس سرزمین اسلامی عزیزمان و چه خدمتگزاران شما در پس‌زمینه سایت- تلاش مان برداشتن قدمی در راستای آشنایی بیشتر کودکان مان با کلام خداست که اگر چنین پیوندی ایجاد شد گسستنی نخواهد بود.

وبگاه فهم قرآن در سری محتوای جدید خود که حاصل تلاش و پژوهش عملیاتی بیش از یک ساله گروه عظیمی از دست‌اندرکاران دلسپرده قرآن است با رویکرد آموزش سوره‌های جزء سی قرآن کریم در شش پایه در اختیار شما قرار گرفته است. باشد که دست پری در آموزش مفاهیم کلام وحی در سطح فهم دانش آموزان و متناسب با رده سنی خودشان داشته باشیم.

شیوه آموزش سوره‌‌ها به این شکل است که از سوره حمد آغاز می‌شود، سپس از انتهای جزء سی یعنی سوره ناس و سوره فلق و … ادامه پیدا می‌کند تا به ابتدای جزء سی برسد. زمان آموزش هر سوره نیز بین سه تا چهار هفته است و محتوای مورد نیاز برای طی کردن این چند هفته جهت انتقال مفاهیم هر سوره در وبگاه فهم قرآن قرار گرفته است.

برای آشنایی با نحوه تدریس سوره‌ها ابتدا فیلم معرفی سوره و سپس فیلم چگونگی ارائه سوره به دانش‌آموزان را می‌بینیم تا بدانیم از هر سوره چه مفهوم یا مفاهیمی را باید بیان کنیم. بدیهی است بیان همه موضوعات سوره‌ها برای مقطع ابتدایی مناسب نیست و لازم است از مطرح کردن برخی مطالب خودداری نماییم؛ به همین دلیل مشاهده فیلم‌های آموزشی هر سوره برای ما معلمین، بسیار مهم و لازم است. پس از دیدن فیلم‌های آموزشی سوره، با استفاده از محتواهایی که در همین وبگاه قرار گرفته می‌توانیم سه تا چهار هفته میهمان یک سوره باشیم تا مطالب به طور نسبی در ذهن و زندگی دانش‌آموزان تثبیت شود. این محتواها به صورت چاپی نیز در کتاب هر سوره آمده است و علاقمندان می‌توانند پس از چاپ هر کتاب، آن را تهیه و استفاده نمایند.