میلاد رسول خدا(ص) و امام صادق(ع) و شروع سال تحصیلی جدید، بر همه معلمان عزیز و به ویژه معلمان مجاهدی که تلاش میکنند بذر محبت قرآن را در دل دانش آموزانشان بکارند، مبارک باد. ان‌شاءالله که این توفیق ویژه موجب برکت زندگیتان باشد.

عزیزان همراه، اگر تجربه اجرای فهم قرآن را دارید مطمئنا با کتاب ها و سایت فهم قرآن آشنا هستید .

در این نوشته تغییراتی که نسبت به سال تحصیلی گذشته در سایت رخ داده را با شما مرور میکنیم تا مایه سهولت دسترسی شما باشد؛ و اگر به تازگی قصد اجرای فهم قرآن را دارید با ما همراه باشید تا با سیر آشنایی با فهم قرآن و نحوه شروع اجرای آن آشنا شوید.

– مرحله نخست برای آشنایی و شروع اجرای فهم قرآن، گذراندن دوره آموزشی تدریس فهم قرآن است که زمان زیادی هم از شما نمیگیرد.

–  پس از آن برای تدریس هرسوره -در کنار مطالعه کتاب- از پایه مورد نظر وارد صفحه سوره میشوید و در ابتدای صفحه فیلم “آنچه از سوره به دانش آموز میگوییم” را مشاهده میکنید
*همراهان قدیمی سایت خواهند دید که این فیلم جایگزین محتوای قبل شده و آخرین نسخه‌ای که شما را به استفاده از آن توصیه میکنیم همین نسخه است.

از طریق صفحه هرپایه به صفحه سوره‌های هر پایه دسترسی دارید
پایه اولپایه دومپایه سومپایه چهارمپایه پنجمپایه ششم

ضمنا از آنجا که خیلی از شما معلمان گرامی طالب فهم و انس بیشتر با سوره هستید تا بتوانید در زندگی شخصی خود نیز از وجود قرآن بهره ببرید، در پایین هر فیلم در صفحه سوره پیوندی برای آشنایی بیشتر با سوره‌ها برای معلمان علاقمند آمده است که از طریق آن میتوانید دو فیلم “آشنایی معلم با سوره” و “ورود سوره به زندگی معلم” را برای هر سوره ببینید.

همان طور که در آموزش ها بیان شد فهم قرآن رویکردی است که در تمامی دروس میتوان جاری کرد و  از آن بهره برد و فقط برای زنگ قرآن و درس قرآن نیست . برای آشنایی با اینکه چگونه در زنگ دروس ریاضی ، فارسی ، علوم و ….. می‌توان فهم قرآن را اجرا و بچه‌ها را با مفاهیم سوره‌ها آشنا کرد ، کافی است در صفحه هر سوره محتوای بخش “ارتباط کتب درسی” را ببینید.
مدنظر داشته باشید که این مطالب نمونه‌ای از ارتباط کتب درسی با پیام آن سوره است و خیلی موقعیت‌های دیگر در کلاس شما میتواند رخ دهد که مصادیق دیگری از پیام سوره باشند.

همانطور که در دوره آموزشی بیان شد خواندن هر روزه سوره در طی یک ماهی که کلاسمان مهمان آن سوره است و مواجه کردن دانش‌آموزان با مفاهیم و موقعیت‌هایی که مصداق پیام سوره هستند هسته اصلی اجرای فهم قرآن است(بخش کتب درسی که با آن آشنا شدید هم برای تسهیل همین موضوع ایجاد شده است)، حال اگر شما زمان بیشتری برای اجرای فهم قرآن داشتید، میتوانید از سایر فعالیت‌ها هم بهره ببرید و زمان بیشتری را به همراه دانش‌اموزان حول محور سوره باشید و از این نعمت لذت ببرید. محتوای سایر بخش‌ها به همین منظور در اختیار شما قرار داده شده‌اند.

5

سال تحصیلی پر توفیقی را برایتان آرزومندیم. شاید بعدها دانش آموزانتان از امسال به عنوان شروع قرآن را زندگی کردن، یاد کنند.