کارهای مفید و مضر

کارهای مفید و بی­‌فایده را به صورت پراکنده و با فاصله روی تخته می‌نویسیم. مثلا: خواب بین‌الطلوعین، خواب قبل از مغرب، خواب بعد از نماز صبح، خواب بین ساعت ۱۰ شب تا ۴ صبح.

آنگاه یکی‌یکی دانش‌آموزان را صدا می‌زنیم و توپی در اختیار آنها قرار می‌دهیم و از آنها می‌خواهیم که سوالات ما را با پرتاب کردن توپ به سمت پاسخ صحیح نوشته شده بر روی تخته، جواب بدهند.

مثلا از دانش‌آموز می‌پرسیم کدام خواب مفید است؟

دانش آموز باید توپ را به سمت جواب صحیح که خواب بین ساعت 10 شب تا 4 صبح است؛ پرتاب کند.

و یا می‌پرسیم کدام نوشیدنی‌ها مضر هستند؟ و یا کدام شنیدنی‌ها مضرند؟ و … .