کلیپی که شامل ویژگیهای متمایز برخی حیوانات خاص (مثل افتاب پرست، طاووس، دنیای زیر آب)، انواع کوهها و نحوه شکلگیریشان، انواع ابرها و تفاوتهایشان وانواع گیاهان، طبیعت زیبا، درختان میوهدار، چشمه و آبشار باشد، برای دانشآموزان پخش میکنیم. آنگاه از آنها درباره اینکه به نظرشان کدام پدیده جالبتر بود سوال میکنیم.
سپس از دانش آموزان میخواهیم تا یکی از پدیدهها را انتخاب نموده و در صورت امکان کاردستی به عنوان نماد آن موضوع به شکل ماسک تهیه نمایند و بر چهره بزنند و جلسه آینده از زبان خود آن پدیده، معرفیاش نمایند.
همچنین میتوانیم قبل از نمایش فیلم، از دانشآموزان سوال کنیم که دوست دارید فیلم چه چیزهایی از طبیعت را ببینید؟ و برای هفته آینده آن فیلمها را برای بچه ها تهیه کنیم و قبل از پخش بگوییم: بسته سفارشی خانم… درباره …
(توجه به این نکته ضروری است: عکس یا فیلمهایی که برای پخش در کلاس تهیه و جمعآوری میشود، باید حس خوب به بچهها انتقال بدهد)


