خرده روایت‌های رنگی

احادیثی از ائمه را که برای دانش‌آموزان قابل فهم هستند و امکان عمل کردن به آن را دارند انتخاب می کنیم. روی کاغذهای سفید با ماژیک رنگی، کلمات هر روایت را می‌نویسیم، به گونه‌ای که هر حدیث را با یک رنگ نوشته و هر کلمه‌ی آن را روی یک تکه کاغذ سفید می‌نویسیم و کنار کلمه‌ی آخر اسم امام معصومی که آن روایت را فرمودند می‌نویسیم. طوری تنظیم کنیم که تعداد قطعات کاغذ به تعداد دانش‌آموزان کلاس باشد. سپس تکه کاغذها را با هم مخلوط کرده و به هر کدام از دانش‌آموزان یک قطعه کاغذ می‌دهیم که روی آن یک کلمه رنگی نوشته شده است. بعد از پخش کردن کاغذها از دانش‌آموزان می خواهیم کسانی که نوشته‌های در دستشان یک رنگ هست کنار هم بروند و یک گروه بشوند مثلا هرکس آبی هست با هم و هرکسی قرمز هست با هم گروه شوند.
در ادامه به دانش‌آموزان می‌گوییم که کلماتی که در دست دارید، تکه‌های یک روایت است. حالا با هم سعی کنید قطعات روایت را کنار هم بچینید و روایت کامل را پیدا کنید. می‌توان گفت که هر کس کاغذ خودش را نگه دارد و کنار هم بایستند و روایت را با هم تشکیل دهند، یا هر کس کلمه‌ی خودش را بلند بگوید تا عبارت روایت کامل گفته شود. در پایان می‌توان هر گروهی که زودتر روایتش را پیدا کرد مورد تشویق دوستانش قرار بگیرد.
در ادامه به هر گروه ابزاری مثل مدادرنگی، فوم رنگی، ماژیک، کاغذ رنگی و … می‌دهیم تا کاغذهای خود را تزیین کرده و در نهایت آن را روی دیوار کلاس یا روی برد بچسبانیم.