- در داستان «تمیز باش و عزیز باش»، دوستان حنایی نه تنها او را به خاطر بی انضباط بودن و رعایت نکردن بهداشت، شکست خورده ندیدند و سرزنش نکردند بلکه به او کمک کردند تا خود را بشوید و تمیز شود. خواندن این داستان میتواند همراه با یادآوری سوره همزه برای دانشآموزان باشد.
- در درس «کوشا و نوشا» در صفحه ۳۶، میتوانیم جهت یادآوری مفاهیم سوره همزه با دانشآموزان راجع به نوشا و اینکه آیا او را به خاطر اشتباهاتش شکست خورده میدادند یا خیر گفتگو کنیم.
با مطالعه داستان «کی بود؟ کی بود؟» در صفحه 60 و توجه دادن دانشآموزان به تصمیم درست سوگلی پس از شکستن کاسه، میتوانیم راجع به موقعیتهای مشابهی که بچهها در آن قرار گرفتهاند و احساسشان در آن لحظه با آنها گفتگو کنیم. گفتگو راجع به نداشتن حس شکست در این مواقع و گرفتن تصمیم درست، بستر مناسب برای مرور سوره همزه را فراهم میکند.