کلاس را گروهبندی کنیم و به هر گروه ابزار و وسایلی مانند چسب، قیچی، تختههای سبک و کوچک چوب، مقوا، ماژیک و … بدهیم. از آنها بخواهیم بنا به انتخاب خودشان یک وسیله ساده کاربردی مانند نشانگر کتاب، نگهدارنده کتاب، جامدادی لیوانی و خلاصه هر چیزی که ممکن است مورد نیازشان باشد و باعث سهولت در یک امر شود، بسازند. برای اینکه دانشآموزن ارتباط این فعالیت را با سوره فلق و حل مساله بدانند، باید هنگام انجام این فعالیت به بچهها القا کنیم برخی کارها برخی مشکلات و نیازها را به راحتی برطرف مینماید. مثلا ساخت وسیلهای مانند نگهدارنده کتاب میتواند سبب سهولت در کتاب خواندن شود. بهتر است قبل از شروع، از بچهها مشورت بگیریم تا نیازهایشان شناسایی شود و چیزی را بسازند که پیشنهاد خودشان و در عین حال وسیلهای برای سهولت در یکی از امورشان است.