پیشنهاداتی برای شروع

برای شروع آموزش سوره مبارکه حمد راه‌های متنوع و خوبی را می‌توانیم به سلیقه خود در نظر بگیریم و کلاس را می‌توانیم به شیوه‌های مختلفی آغاز کنیم. قبل از شروع هر فعالیتی، باید حس کنیم که می‌خواهیم مهمان سوره حمد شویم. همین حس به ظاهر ساده، ارتباط ما را با سوره بیشتر خواهد کرد و روی دانش‌آموزان نیز اثر خواهد گذاشت. پس از ایجاد حس حضور سوره، مثلاً با دسته گلی زیبا و ترجیحاً معطر وارد کلاس شویم و یا در کلاس مجازی با تصویر دسته گلی زیبا کلاس را آغاز کنیم که بچه‌ها زیبایی گل‌ها را ببینند و در کلاس حضوری با ابرازهای ما نسبت به این گل‌ها و در کلاس آنلاین با نحوه ابرازهای ما به صورت متنی و صوتی نسبت به این گل‌ها، توجه‌شان بیشتر به آنها جلب شود و یاد بگیرند می‌توان زیبایی‌ها را تحسین کرد. یا می‌توانیم بخواهیم قبل از شروع کلاس مجازی در منزل شربتی طبیعی و خوش طعم تهیه کرده و همزمان با آغاز کلاس، شربت‌ها را بنوشیم. همچنین در کلاس حضوری می‌توانیم کلاس را با تهیه و پخش شربتی طبیعی و خوش طعم آغاز کنیم. می‌توانیم از دانش‌آموزان بخواهیم در همان آغاز کلاس با زدن عطری ملایم به لباس‌هایشان یا فضای اتاق، کلاس را به صورت مجازی خوشبو کنند و در کلاس حضوری با زدن عطری ملایم به لباس دانش‌آموزان و یا در کلاس و سپس ابراز معطر بودن و خوشبو بودن، آموزش سوره مبارکه حمد را آغاز نماییم. سپس از دانش‌آموزان بخواهیم چشمان خود را ببندند و فقط سعی کنند بوی عطر را استشمام کنند. خوب است هر جلسه هنگام تدریس سوره مبارکه حمد، همواره فضای کلاس مجازی یا حضوری خود را معطر کنیم تا فضایی خاطره‌انگیز را برای بچه‌ها تداعی کند. همچنین داشتن یا پخش انواع خوراکی‌های سالم مانند میوه‌ آن در تعامل تصویری آنلاین یا کلاس حضوری و گفتن «به‌به» و «الحمدالله» پس از میل کردنش برای این بخش از کلاس مناسب است. آنچه مهم است جلب نمودن توجه دانش‌آموزان به یک پدیده زیبا، خوشایند و موافق طبع پاک آنها و سپس دیدن ابراز داشتن ما نسبت به آن برای یادگیری دیدن زیبایی‌ها و ابراز زیبایی است. می‌توانیم حین یا پس از این کار، سوره را بخوانیم.