کارهایی را روی برگههایی نوشته و درون جعبهای میاندازیم. دانشآموزان به نوبت میآیند و با چشم بسته یک برگه از جعبه بیرون آورده و آن را میخوانند. سپس یک دلیل برای انجام دادن یا ندادن آن کار میگویند. دانشآموزان دیگر هم اگر دلیل تازهای داشتند، میتوانند مطرح کنند. به عنوان نمونه در مورد دور انداختن میوه نیمخورده که کاری اشتباه است میگویند چون خدا اسراف را دوست ندارد، یا چون با نصف دیگر آن قبل از اینکه آن را نیمخورده کنیم، میتوانستیم یک نفر دیگر را که خیلی دلش میخواست از آن بخورد خوشحال کنیم و … .