دو سوم دانشآموزان کلاس را در یک گروه قرار میدهیم و یک سوم آنها را در گروهی دیگر. برای هر نفر از اعضای گروه بزرگتر نقش یک ناتوانی مثل نابینا، فرد دست یا پا شکسته، مداد بدون نوک، انگشت زخم و… تعریف میکنیم. سپس از هرکدام از آنها میخواهیم کاری انجام دهند مثلا فرد نابینا سوزن نخ کند، فرد دست شکسته وسیلهای را بلند کند، فرد پا شکسته راه برود، فردی که مدادش نوک ندارد طالب تراش باشد و مطلب مهمی بنویسد، فردی که دستش زخم شده چسب زخم طلب کند و… .
با شمارش ما بازی شروع میشود.
هر کدام از بچههای گروه اول با گفتن عبارت فایدهرسون فایدهرسون، فایده برسون فایده برسون کمک بخواهد و دانشآموزان گروه دیگر که تعدادشان کمتر هست به کمک دوستانشان بروند.
خوب است ابزار کمکی مانند تراش و چسب زخم و… روی میز معلم موجود باشد و فقط فایدهرسانها اجازه دست زدن داشته باشند.