مسیری را در کلاس یا حیاط مدرسه مشخص نموده و آن را به سه بخش تقسیم میکنیم. در انتهای مسیر سبدی قرار میدهیم. هر کدام از دانشآموزان برای رسیدن به سبد، باید به نوبت مراحلی را طی کنند. در بخش ابتدایی مسیر، دانشآموزان قاشقی در دست میگیرند و در حالی که توپی در آن قرار دادهاند به سمت مسیر دوم حرکت میکنند. در مسیر دوم باید قاشق حاوی توپ را در دهانشان بگذارند و سعی کنند بدون آنکه توپ از قاشق بیفتد، به سمت مسیر سوم پیش بروند. در بخش سوم با اضافه شدن کتابی بر روی سرشان، باید سعی کنند بدون آنکه توپ از داخل قاشق و کتاب از روی سرشان بیفتد، آن را درون سبد بیندازند.