- در کلاس علوم نیز میتوانیم مانند کلاس ریاضی عمل کنیم. هر جا که دانشآموزان یک آزمایش یا فعالیت را به صورت گروهی انجام میدهند، با آنها در رابطه با نحوه انتخاب همگروه گفتگو کنیم. به آنها یادآوری کنیم که بهتر است در انتخاب همگروه به دوستانی که کمتر وارد جمع میشوند توجه نموده و سعی کنند با آنها ارتباط دوستانه برقرار کنند. توجه داشته باشیم عملکرد ما به عنوان معلم بهگونهای نباشد که دانشآموزانِ گوشهگیر، انگشتنما بشوند.
- میتوانیم با توجه به شرایط کلاس و در موقعیتی مناسب، راجع به مهارتهای دوستیابی نیز با دانشآموزان گفتگو کنیم.